Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

Iedzīvotāju padomes

2025. gada 13. martā, apstiprināts iedzīvotāju padomju nolikums, kas paredz iespēju iedzīvotājiem aktīvāk iesaistīties pašvaldības darbā un lēmumu pieņemšanā. Turpmāk iedzīvotājiem tiek piedāvāta iespēja organizēt pagasta padomi un pārstāvēt savas intereses, veicinot teritorijas attīstību un sadarbību ar pašvaldību.

KAS IR IEDZĪVOTĀJU PADOME?

Iedzīvotāju padome ir konsultatīva institūcija, kas pārstāv vietējās kopienas intereses un sadarbojas ar pašvaldību, lai veicinātu teritorijas attīstību. Tā piedalās jautājumos par teritorijas labiekārtošanu, kultūras dzīvi un iedzīvotāju iesaisti.

Iedzīvotāju padome rūpējas par vietējās kopienas attīstību un iedzīvotāju interešu aizstāvību. Tā veicina teritorijas labiekārtošanu un uzturēšanu, pārstāv iedzīvotāju intereses pašvaldībā, iniciē un sniedz priekšlikumus par attīstības projektiem, veido vietējo kultūras un sabiedrisko dzīvi, kā arī rīko sapulces un informē iedzīvotājus par aktuālajiem jautājumiem.

KAS VAR PEIDALĪTIES?

Padomes locekļiem jābūt:

  • vismaz 16 gadus veciem;
  • Latvijas vai ES pilsoņiem, kuri reģistrēti Fizisko personu reģistrā;
  • deklarētiem attiecīgajā teritorijā, vai arī tur jābūt īpašumam vai darba vietai.

! Domes deputāti un pašvaldības vadība padomē nedrīkst piedalīties.

KĀ IZVEIDOT IEDZĪVOTĀJU PADOMI?

1. Iniciatīva un ierosinājums

Lai izveidotu padomi, jāsavāc un pašvaldībā jāiesniedz ierosinājums:

  • 25 paraksti, ja teritorijā dzīvo mazāk nekā 1000 iedzīvotāju.
  • 50 paraksti, ja teritorijā dzīvo vairāk nekā 1000 iedzīvotāju.

Padomi iespējams izveidot katrā Cēsu novada pagastā, ja tiek savākts nepieciešamais iedzīvotāju atbalsts un iesniegts ierosinājums pašvaldībā.

2. Kandidātu izvirzīšana

Kad pašvaldība apstiprina padomes izveidi, tā izsludina pieteikšanos locekļu amatam (vismaz 21 diena).

Pieteikšanās kārtība:

  • Kandidāti piesakās uz iedzīvotāju padomes locekļa amatu.
  • Lai pieteiktos, jāaizpilda pašvaldības izstrādāta pieteikuma forma.
  • Pieteikumu var iesniegt elektroniski Cēsu novada pašvaldības mājaslapā vai klātienē klientu apkalpošanas centros.
  • Kandidatūru var pieteikt jebkurš iedzīvotājs, kas atbilst prasībām. Kandidātus var izvirzīt arī citi iedzīvotāji.
  • Ja nav pietiekami daudz kandidātu, pieteikšanās laiks tiek pagarināts.

3. Vēlēšanas

Pašvaldība organizē vēlēšanas, kas ilgst vismaz 2 nedēļas. Vēlēšanās var piedalīties ikviens attiecīgajā administratīvajā teritorijā deklarēts iedzīvotājs, kurš sasniedzis 16 gadu vecumu un ir Latvijas vai Eiropas Savienības pilsonis, kā arī persona, kurai pieder īpašums vai kura ir nodarbināta šajā teritorijā.

4. Balsošana

Balsošana notiek klātienē klientu apkalpošanas centros vai citā pašvaldības norādītā norises vietā. Padomes locekļi tiek ievēlēti pēc visvairāk saņemto balsu principa.

5. Cik ilgi darbojas padome?

Padomes pilnvaru termiņš – 3 gadi.

  • Sēdes notiek vismaz reizi ceturksnī, un tajās var piedalīties jebkurš iedzīvotājs.
  • Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs, bet pašvaldībai tie jāizskata 30 dienu laikā.

Ja vēlies aktīvi iesaistīties sava pagasta vai pilsētas attīstībā, apvienojies ar kaimiņiem un iesniedz ierosinājumu pašvaldībā!


NOLIKUMS